semnificatia culorilor

Ce influență are semnificatia culorilor? Atunci când ne gândim la crearea unui brand, sau rebranding, trebuie să avem în vedere culorile pe care le alegem. Nu stiu dacă suntem conștienți sau nu, dar culoarea unui brand poate influența încrederea precum și nișa de clienți pe care îi vom avea.

Sunt clienți care caută siguranță, alții care caută dinamism si asa mai departe, iar acest lucru este indicat si de culoarea care te reprezintă. Desigur, clienții lucrează cu oamenii dintr-o companie, nu cu nuanțele de culoare sau culorile companiei respective. Însă atunci când un potențial client cauta o firmă dintr-un anumit domeniu, acesta se lovește de logo, culori, pagini de internet, cărți de vizită, etc. după care alege să facă următorul pas: întâlnirea pentru discuții și ofertare.

Astfel ne-am gândit să facem puțin research pe internet să vedem care este semnificația culorilor principale, după care să realizăm un rezumat, pe care să îl prezentăm aici.

Semnificatia culorilor principale:

Roșu – Energie, pasiune, acțiune, ambiție și determinare.

Roșu înseamnă energie, provoacă emoții și ne motivează să acționăm. Reprezintă un spirit de lider, promovează ambiție și determinare. Este deasemenea culoarea furiei și pasiunii sexuale.

Portocaliu – Sociabil, optimist, entuziast, încredere de sine, independent, aventuros, creativ

Culoarea Portocaliu, radiază căldură și fericire, combinând energia fizică și stimularea roșului și buna dispoziție a galbenului.
Portocaliu este asociat cu acționarea instinctiva, opus cu acțiunea fizică a roșului sau acțiunea mentală a galbenului. Acesta oferă putere emoțională în situații dificile.

Verde – Vitalitate, creștere, restaurare, balansat emoțional și calm, iubitor de natură și orientat spre familie

Verde este culoarea armoniei și creșterii. Fiind o combinație de galben și albastru, verdele cuprinde claritatea intelectuală și optimismul galbenului și calmul emoțional al albastrului, inspirând generozitate și speranță. Verde promovează dragostea pentru natură și pentru familie, prieteni, etc.

Albastru – loialitate, încredere, responsabilitate, conservatorism și perseverență, autoritate, dedicare și contemplare, pace și calm.

Albastru reprezintă siguranță interioară și încredere. Este o culoare care caută pacea, promovând relaxarea fizică și mentală.

Mov (Violet) – neobișnuit, individual, creativ și inventiv, umanitar, mister, fantezie, viitor.

Mov stimulează imaginația și inspiră idealuri înalte. Conține energia și puterea roșului și integritatea albastrului. Reprezintă viitorul, imaginația și visele, iar spiritual face apel la emoții. Mov este asociat cu roialitatea și nobilitatea, creând impresia de lux, bogăție și extravaganță.

Roz – Dragoste romantică necondiționată, compasiune și înțelegere, căldură, speranță, energie intuitivă

Roz este pasiunea și puterea roșului, îmblânzită de puritatea și deschiderea albului. Este un semn al speranței. Este o culoare pozitivă care inspiră căldură și sentimente de confort.

Maro – practic, cu picioarele pe pământ, prietenos, stabil, structurat, de bază, protectiv, putere, caldură, onestitate, calitate

Maro reprezintă simțul responsabilității, stabilitate și suport. Are legătură cu calitatea în orice domeniu. Reprezintă sinceritate, originalitate și cinste.

Alb – inocență, puritate, curăție, egalitate, simplitate, noi începuturi, etc.

Alb reprezintă perfecțiunea. Înțelesul acestei culori este puritate, inocență, complet. Deschide orizonturile spre creație. Este culoarea sincerității, crelterii și creativității. Nu ascunde nimic, ci scoate în evidență totul. Creează senzația de ordine și eficiență.

Negru – protecție, comfort, puternic, sofisticat, seducător, misterios, început și sfârșit.

Negru crează un aer de mister. Este legat de acțiunea de a acoperi, a ascunde. Creează o barieră între el și restul lumii. Ascunde vulnerabilitățile, nesiguranța și lipsa încrederii de sine.

Iar acum la încheiere o întrebare:

Ați ținut cont de semnificatia culorilor atunci când ați construit propriul brand? Dacă nu, poate ar fi cazul să vedeți ce transmit culorile alese și dacă se potrivesc afacerii tale.

Sursa: http://www.empower-yourself-with-color-psychology.com/meaning-of-colors.htm

Alte articole pe: www.affixagency.ro/blog